zondag 11 december 2011

Vette blog 8: Een droog lichaam


Het schijnt dat het voor de meeste mannen die in de sportschool komen draait om afslanken, vet verbranden en het tonen van spieren.
Dat van dat afslanken en vet verbranden geloof ik wel, maar het tonen van spieren...? Gaat het tonen van je spieren niet gelijk op met het willen imponeren van het andere geslacht? Terwijl je tegelijkertijd aan andere jongens en mannen laat zien dat je een narcist bent. Lekker elementaire gevoelens zijn dat, het doet me denken aan mijn tienertijd.

Maar stel (ik zeg: stel) dat ik wel mijn spieren wil laten zien, wat moet ik dan doen?

Ik heb het eens nagevraagd.
“Je moet eerst droog worden!”  ... Wablief?  “Je moet droogtrainen. Dat wil zeggen dat je conditietraining aan het doen bent voor je spieren en zo voornamelijk lichaamsvet verbrandt”.

Mijn eerstvolgende vraag is dus: hoe begin ik droog te trainen?
“Met jouw bouw en aanleg is het eenvoudig om te  gaan bulken, dus droogtrainen hoeft geen probleem te zijn”.
Euhhh.... bulken?
“Bulken is eten om aan te komen. Je moet namelijk niet te weinig eten, want dan krimt je lichaam qua volume in totaliteit, je vetpercentage maar ook je spiermassa!”

Dus wel diƫten, maar jezelf niet uithongeren?
“Ja, en je dient een strak work-out schema plus cardio te volgen, maar dan kun je echt ripped worden. Begrijp je?”

Nee, ik haak af.

Ik let op wat ik eet, beweeg meer, sport wat (met nogal vochtige trainingen dus), drink minstens 2 liter water per dag en daar blijf ik redelijk droog bij.

Kees

Geen opmerkingen:

Een reactie posten