zaterdag 18 februari 2012

Vette blog 12: Douchen in je onderbroek

Na een sportieve inspanning vind ik het lekker om te douchen. Bij de sportschool doe ik dat in de openbare douches. (Individuele douches zijn er trouwens niet).
Niet iedereen stapt onder de douche na het sporten. Ik denk dat er mensen zijn die beschaamd zijn om openbaar te douchen in de sportschool. Of misschien is er meer sprake van een ongemakkelijk gevoel? Die douchen thuis (fijner, lekkerder en hygiënischer), of helemaal niet.
Of zijn er gewoon meer preutse mensen dan ik denk?

Douchen in je blote lijf is toch erg gebruikelijk. Dacht ik.
Maar er zijn jongens en heren die hun boxershort of zwembroek aanhouden onder de openbare douche, ook als alle anderen in hun blote billen in de wasstraat staan.
Ik vind het niet hinderlijk, maar stemt me wel tot nadenken.

Inmiddels weet ik dat het niet in elke cultuur acceptabel is, dat je in het bijzijn van andere mensen in je nakie loopt. Moslimmannen, bijvoorbeeld, mogen de zone tussen navel en knieën niet ontbloten bij andere mannen. En zeker niet als er onreine mannen in de buurt zijn.
Die jongens en mannen douchen met een onderbroek of zwembroek aan.

Ieder zijn keuze.

Op de middelbare school zijn er ook binken die het stoer vinden om hun hippe boxershort onder de douche te showen, hoorde ik van een neefje. Wellicht dat ook de moderne mobieltjes leiden tot minder animo voor het bloot douchen. Voor je het weet is er een grapjas die het op facebook plempt. (Nee, bij deze blog is geen foto gevoegd). Misschien ook omdat jongens tegenwoordig al om niks voor homo worden uitgemaakt. Als ze even verkeerd of te lang kijken. En homo-zijn schijnt vreselijk te zijn, dus.

Nu ik er zo over nadenk zijn er eigenlijk toch ook wel mensen die ik liever niet naakt wil zien... en een enkeling weer wel... maar die staat niet bij mij onder de openbare douche.

Ook ieder haar keuze.

Kees


Geen opmerkingen:

Een reactie posten