vrijdag 18 november 2011

Vette blog 7: Het verschil tussen een sportschool en kleutergym

Huppelen doe ik niet, dat vind ik zo kinderachtig....
Maar toch...:
“Loop nu maar naar die muur en draai daar om. Wel rechtop lopen... borst vooruit... schouders omlaag... en nu nog een keer!”
“Pak deze bal goed vast en gooi hem zo hard als je kunt op de grond... laat hem maar tot kin-hoogte opstuiteren!  En dat 10 keer, goed voor je schouders!”
“En nu gaan we balanceren op één been. Buig tegelijkertijd voorover en raak de grond. Goed zo.... wisselen van been...  nog 15 keer!”
“Als je dit trekkoord vastpakt dan moet je je ellebogen ver naar achteren trekken. Prima voor je rugspieren... nog 20 van deze”.
“Ga maar liggen... pak het gewicht en rol opzij... nu terugrollen... en weer de andere kant... we gaan dit 25 keer herhalen”.
“Verleg je grens!...vorige keer kon je 30 keer... het kan sneller.... 40 moet nu kunnen....
En dan dat zwaaien met kettlebells. Kinderspel.... hup, 50 keer.

Beste trainer, alles goed en wel, maar maandag ben ik jarig, voor de 59e keer.
Ja, dank je, ik ga voor de 100.

LAPT....het is spelenderwijs bewegen, maar ook heel geschikt voor volwassenen.
Hoewel....het schijn dat sommige personal trainers heel zachtjes kinderliedjes zingen tijdens de oefeningen omdat dat prettiger is om op te bewegen. Bewijzen heb ik daar echter niet voor.

Frank, mijn personal trainer, heeft de kwaliteiten van een goede kleutergym-juf.  Hij stimuleert, begeleidt, motiveert, hij laat me mijn grenzen verleggen. En dat doet hij erg vakbekwaam. Na een uur trainen met Frank voel ik me moe, afgemat, maar ook als herboren. En de spierpijn komt de dag daarna.

Maandag mag ik me weer een heel uur als kind gedragen... ik sta te trappelen.....
En als ik goed mijn best doe, dan wrijft Frank persoonlijk mijn natte ruggetje na het douchen met een heel zachte handdoek droog.
Dat is all-inclusive bij LAPT.

Kees



Geen opmerkingen:

Een reactie posten