zaterdag 8 oktober 2011

Vette blog 3: Strakke billen

Mijn personal trainer bij Fitland, Frank, zegt dat billen het meest onderschatte deel van ons lichaam zijn. “Je billen vertellen mij iets over jouw conditie”, beweert hij. “Slappe bilspieren, onderrugklachten, heupklachten, het kan allemaal met elkaar te maken hebben”.
Dat zal best wel, want mijn zitvlak bevindt zich vele uren per dag op een stoel  – met veel zitvlees dus – en mijn heup en de rug zijn stram.

Moet ik nu bilspieroefeningen doen? Zoals gezegd vindt Frank gepaste aandacht voor billen een wezenlijk onderdeel van het opkrikken van mijn conditie. Gelukkig vindt hij ook dat er nog ‘heel veel te redden is’ en dat ik effectieve bilspieroefeningen kan doen met behulp van mijn eigen lichaamsgewicht. En dat heb ik voorlopig zat. Met squats en lunges (ja ik leer snel) moet het lukken. En natuurlijk met een gezond voedingspatroon.

Gelukkig heeft mijn PT niets gezegd over mijn eventuele lelijke billen. Want mijn zitvlak beschouw ik toch wel als één van de intiemste delen van mijn lichaam. Daar praat ik met de nodige gène over. Bovendien ben ik niet zo ijdel dat ik regelmatig achterstevoren voor de spiegel sta. Mijn partner zegt dat het aangezicht van mijn bilpartij haar wel aanstaat en dat ik ‘best wel’ een leuk setje heb.

Ik geloof haar. Maar ik wil ‘best wel’ iets aan mijn conditie doen om zo nog sterkere en strakkere bilspieren te krijgen. En omgekeerd.
Dus Frank: goed om die spieren aan beide kanten van mijn bilspleet eens grondig aan te pakken. Spank me; het kan geen kwaad, vet zat. Nog wel.

Kees


Geen opmerkingen:

Een reactie posten